اسکرابر ، دستگاه زمین شوی صنعتی و کف شوی صنعتی KARCHER

اسکرابر های نوین کارچر با کیفیت بالاتر و نوآوری های زیادی به بازار عرضه شده است.

انواع جاروبرقی سطلی - بخش اول

از جمله پر کاربرد ترین دستگاه های نظافتی می توان به دستگاه جاروبرقی سطلی اشاره کرد. دستگاه های مکنده در انواع مختلف و به منظور استفاده در محیط های متفاوت طراحی و ساخته می شوند. از نظر نوع کاربرد جاروبرقی آب و خاک، مکنده خاک (هتلی)، مکنده دائم کار و جارو برقی ضد انفجار از مهم ترین آن ها می باشد. از نظر بدنه نیز جاروبرقی سطلی از پرکاربرترین انواع این دستگاه نظافتی می باشد.
کارچر آلمان نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده های انواع دستگاه نظافت صنعتی نیز انواع مختلف این محصولات از جمله جاروبرقی سطلی را در حجم انبوه تولید و روانه بازارهای جهانی می کند. در بخش پایینی شما با انواع جاروبرقی سطلی کمپانی کارچر آلمان آشنا می شوید.

 

جاروبرقی سطلی مدل NT 27/1

جاروبرقی سطلی مدل NT 27/1 کمپانی KARCHER آلمان از نوع تر و خشک این کمپانی شهیر آلمانی است. حجم مخزن زباله این مکنده صنعتی 27 لیتری بوده و دارای دو نوع بدنه می باشد. ( بدنه فلزی و بدنه فایبرگلاس ) . این مکنده آب و خاک کمپانی KARCHER آلمان دارای ویژگی هایی از قبیل: وزن سبک، طراحی ارگونومیک، حمل و نقل ساده، فیلتر کارتریجی و … می باشد. از لحاظ مشخصات فنی این محصول دارای توان موتور 1380 وات و توان مکش 200 mbar است. همچنین لوله مکش این محصول از نوع استیل است.

جاروبرقی سطلی مدل NT 27/1

 

جاروبرقی سطلی مدل NT 38/1

جاروبرقی سطلی مدل NT 38/1 کمپانی KARCHER آلمان از مکنده های نوع آب و خاک این کمپانی می باشد. اگر بخواهیم از ویژگی های این دستگاه بگوییم می توان به ابعاد مناسب و بدنه محکم این محصول اشاره کرد. بدنه این محصول از جنس استیل بوده که در برابر ضربات احتمالی از خود مقاومت نشان می دهد. این دستگاه مکنده  سطلی یا وکیوم دارای موتوری با قدرت 1?5 کیلو وات بوده که قابلیت جمع آوری زباله تر و خشک را دارا می باشد. حجم مخزن زباله دستگاه جاروبرقی سطلی38 لیتر بوده و توان مکش دستگاه 227 mbar است.

جاروبرقی سطلی مدل NT 38/1

 

جاروبرقی سطلی مدل NT 70/3

جاروبرقی سطلی مدل NT 70/3 کمپانی KARCHER آلمان از مکنده های قدرتمند و پرفروش شرکت معتبر آلمانی است. این وکیوم قدرتمند دارای 3 موتور بوده و توان هر یک از موتورها 1200 وات می باشد که در مجموع 3600 وات یا 3?6 کیلو وات می شود. محصول در صنایع گوناگون و محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. حجم مخزن زباله این دستگاه 70 لیتری بوده و بدنه آن از جنس پلی اتیلن محکم و مقاوم می باشد. چرخ های روان مکنده صنعتی توانایی مانور بالا وکیوم در محیط های گوناگون را به دستگاه می دهد. در صورت نیاز با نظافت با قدرت مکش بالا بایستی هر سه موتور محصول روشن شود و در غیر این صورت می تواند به دلخواه یک یا دو موتور را بسته به شرایط محیط استفاده نمایید. توان مکش این مدل ز جاروبرقی سطلی کمپانی KARCHER آلمان 208 mbar بوده و حداکثر سطح صدای دستگاه 79 db است. تجهیزات همراه این محصول خرطومی تخلیه 4 متری و نازل کف آب و خاک 400 میلیمتری است.

جاروبرقی سطلی مدل NT 70/3

 

جاروبرقی سطلی دو موتوره مدل NT 90/2

دستگاه مکنده سطلی مدل NT 90/2 کمپانی KARCHER آلمان از دستگاه های دو موتوره این کمپانی معروف و موفق است. این مکنده سطلی قدرتمند دارای حجم مخزن زباله بزرگ 90 لیتری است. مکنده صنعتی مدل NT 90/2 کارچر آلمان به شکل کاملاً ارگونومیک و استاندارد طراحی شده و دارای چرخ های مناسب و روان برای جابجایی یا حمل و نقل بسیار راحت دستگاه می باشد. این دستگاهجاروبرقی سطلی دارای خرطومی برای تخلیه مخزن و با توان مکش 225 mbar است. توان موتور این محصول نیز 2/3 کیلو وات یا 2300 است. از جمله تجهیزاتی که همراه این مکنده دو موتوره ارائه می شود می توان به مواردی از جمله: لوله مکش استیل، نازل گوشه، فیلتر کارتریجی، خرطومی نخلیه 2?5 متری و نازل کف اب و خاک 360 میلیمتری اشاره نمود.

جاروبرقی سطلی دو موتوره مدل NT 90/2

+ نوشته شده در  دوشنبه 27 آذر 1396ساعت 14:51  توسط شهابی 

چرا واترجت فوق فشار قوی؟

همانطور که در مقاله های پیشین در زمینه شستشو با واترجت های فوق فشار قوی صحبت کردیم ، در این مقاله به بحث تخصصی تر و کامل تر در زمینه این دستگاه شستشو می پردازیم .

 

تقسیم بندی انواع واترجت

واترجت ها به طور کلی از لحاظ قدرت و کارکرد ، به سه دسته تقسیم می شوند ، واترجت های خانگی ، واترجت های نیمه صنعتی و واترجت های صنعتی .
برای شست و شو های خانگی نظیر نظافت باغچه ها و ورودی های پارکینگ و … می توان از واترجت های خانگی استفاده کرد ، این گونه جت واش ها عموما با قدرتی ضعیف تر و کم تر از نمومه های صنعتی و نیمه صنعتی عملیات نظافت را انجام می دهد که دلیل اصلی آن نیز مقدار و نوع آلودگی های محیط می باشد .
در مکان هایی که علاوه بر محیط هایی مشابه خانه ، دستگاه های صنعتی نیز وجود دارد به واترجتی با قدرت پاشش و ویژگی های برتری نسبت به نمونه خانگی آن نیاز داریم ، واترجت  های نیمه صنعتی کرشر بهترین پیشنهاد کارن تجارت برای آن دسته از صنعتگرانی است که قصد خرید واترجت های مناسب با فعالیت خود را دارند .
مورد آخر در دسته بندی کارواش های کارشر ، واترجت های صنعتی می باشد ، تفاوت عمده این دستگاه ها با سایر نمونه ها در حجم و محیط قابل پوشش و همچنین قدرت پاشش آب است . این جت واش ها در کارخانه جات و مراکز و کارگاه های صنعتی بزرگ استفاده می شود ، برای پاکسازی و نظافت هرچه بهتر محیط هایی که آغشته به مواد روغنی و آلودگی های سخت هستند بیشترین کاربرد را دارد .

 

چرا واترجت فوق فشارقوی (صنعتی)؟

همانطور که ذکر شد دستگاه های واترجت انواع مختلفی دارند که در اینجا به صورت کلی به سه دسته آنها اشاره کردیم .

دستگاه کارواش  صنعتی یا دستگاه های واترجت به منظور برآورده سازی نیاز های نظافتی در بخش های گوناگون صنایع و برای حدف موثر ، بهینه و مقرون به صرفه انواع آلاینده ها با فشار ها و توان های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند . قابیلت تنظیم فشار دستگاه از جمله ویژگی های کارواش های صنعتی می باشد که امکان انتخاب فشار پاشش آب مناسب با نوع آلاینده ها و جنس سطوح را برای اپراتور فراهم نموده و از این رو انجام انواع عملیات های نظافتی را برای اپراتور تسهیل میکند . از دیگر ویژگی های ایده آل در یک دستگاه واترجت فشار قوی یا کارواش صنعتی می توان به سیستم های محافظ به منظور افزایش عمر مفید دستگاه و حفاظت از پمپ آن اشاره نمود . از جمله سیستم های محافظی که در دستگاه ها استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1.  سیستم قطع کن خودکار
  2.  سیستم خاموش کن خودکار
  3.  تانکر ذخیره

 

واترجت-فوق-فشار-قوی

 

اساس عملکرد دستگاه کارواش صنعتی

واترجت یا دستگاه کارواش  صنعتی دستگاهی مکانیزه برای شستشو و نظافت می باشد که با استفاده از پاشش آب پر فشار به آلاینده های چسبیده بر روی سطوح ضربه وارد نموده و با غلبه بر پیوند های مولکولی ایجاد شده بین ذرات آلاینده و مولکول های سطح موجب جدا شدن آلاینده ها و در نهایت تمیزی سطوح می شوند . پمپ فشار قوی به عنوان قلب دستگاه وظیفه افزایش فشار آب و پاشش آن بر روی سطوح هدف را بر عهده دارد. فشار و دبی آب خروجی دو فاکتور مهم در دستگاه های کارواش صنعتی می باشند ، هر چه دبی آب خروجی بیشتر باشد ، سرعت عملیات شستشو بیشتر شده و هر چه فشار آب بیشتر باشد ، توان دستگاه در شستشو و حذف لایه های عمیق تر آلودگی بیشتر می گردد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 20 آذر 1396ساعت 13:52  توسط شهابی 

موارد استفاده واترجت آب گرم و آب سرد

همانطور که می دانید انواع مختلفی از واترجت ها از جمله واترجت های آب سرد و آب گرم وجود دارد که هر کدام موارد استفاده خاص خود را دارند ، تفاوت عمده این واترجت ها در دمای آبی است که برای شستشو از آن استفاده میکنند. فشار آب در این دستگاه ها قابل تنظیم و کنترل است ، که برای محیط های مختلف نسبت به ظرافت و میزان آلودگی متغیر می باشد.

 

واترجت_آب-گرم-آب-سرد

 

موارد استفاده واترجت های آب گرم و آب سرد در محیط های مختلف

در برخی از مراکز و کارگاه های صنعتی به دلیل وجود مقادیر زیادی روغن و لکه های روغنی روی سطح محیط یا دستگاه ها نیاز به استفاده از واترجتی است که آب را با دمای بالا پاشش کند ، تا شستشوی بهتری حاصل شود . البته پیشنهاد ما برای نظافت بهتر استفاده از مایع رقیق کننده قبل از استفاده از واترجت می باشد ، لکه های روغنی عمدتا زمان طولانی تری روی سطح باقی می ماند که باعث دشوار تر شدن نظافت می شود.

برای نظافت و شستشوی گرد و غبار و آلودگی های مختصر می توان از واترجت آب سرد استفاده کرد ، البته بهتر است بدانید که می توان هم زمان با استفاده از فشار آب واترجت آب سرد از مواد شوینده هم برای شستشوی بهتر استفاده کرد ، عمده ی استفاده ی این دستگاه برای شستشوی خودرو، ماشین آلات صنعتی، و سطوح کثیف مانند درب پارکینگ ، محیط اطراف باغچه و ورودی پارگینگ می باشد. لازم به ذکر است موارد استفاده این دستگاه محدود به اقلام ذکر شده نیست و در بخش های مشابه دیگر نیز استفاده می شود.

مزایای ویژه شستشو توسط واترجت آب گرم

بهینه بودن و سرعت بالاتر شستشو از مزایای ویژه این دستگاه می باشد ، به علت دمای بالای آب پاشیده شده توسط نازل واترجت به طبع استفاده از مواد شوینده را کاهش می دهد ، علاوه بر کاهش هزینه های شستشو و نظافت از بابت کمتر شدن نیاز به استفاده از مواد شوینده مختلف ، لزوم استفاده از برس و اسفنج را به طور کامل منتفی می کند.

طبقه بندی و انواع مختلف واترجت

واترجت ها در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام برای فعالیت مختص خود استفاده می شود .

واترجت ها را می توان بر اساس نوع نازل ، نوع منبع تغزیه ، نحوه عملکرد و استفاده از آب سرد یا گرم و همچنین مورد استفاده (خانگی یا صنعتی) طبقه بندی کرد.

 
+ نوشته شده در  دوشنبه 13 آذر 1396ساعت 14:30  توسط شهابی 

مزیت و ویژگی های جاروبرقی صنعتی

دسته بندی دستگاه های جاروبرقی صنعتی

دستگاه های جاروبرقی بر اساس کاربرد، موتور، مخزن و قدرت به دسته بندی های گوناگونی  تقسیم بندی می شوند . جاروبرقی صنعتی که امروزه در مساجد، ادارات و کارخانه هایی با مساحت بالا مورد استفاده قرار میگیرند از توجه بالایی در صنعت بر خودار می باشند . با پیشرفت روز افزون در علم و فناوری امروز این جارو ها از حجم و وزن کمتری نسبت به مدل های قدیمی تر برخوردار میباشد. همچنین موتور و به کار گیری چند موتور در یک دستگاه از دیگر ویژگی های محصولات جارو صنعتی است.

 

ویژگی های اصلی و کاربردی جاروبرقی صنعتی

جمع آوری و حذف آلاینده ها و آلودگی ها از محیط های صنعتی ، کارخانه ها و کارگاه ها با توجه به مساحت بالای این اماکن و نوع آلاینده ها با استفاده از روش های سنتی امری دشوار و تقریباً غیر ممکن می باشد .
حجم بالای آلاینده ها در این صنایع که در حین تولید محصولات اصلی ایجاد می شوند ، مانع از کارآمدی شیوه های دستی و سنتی در نظافت این اماکن می باشد . از سوی دیگر نیاز به تعداد بالای نیروی خدماتی در نظافت به شیوه های سنتی از جمله عواملی می باشد که هزینه های زیادی را بر دوش صاحبان و مدیران این مجموعه ها تحمیل می نماید . در حالیکه استفاده از تجهیزات مکانیزه نه تنها نظافت مطلوب و با کیفیت را در زمان کوتاه تری انجام می دهد بلکه به واسطه کاهش در تعداد نیروی خدماتی موجب کاهش هزینه ها و افزایش سود آوری و بهره وری می گردد .
جاروبرقی صنعتی یکی از تجهیزات مکانیزه و تخصصی برای نظافت می باشد که به واسطه خصوصیات ویژه و منحصر به فرد و همچنین مقایسه قیمت جاروبرقی صنعتی نسبت به استفاده از روش های سنتی و زمان بر قدیمی ، کاربرد گسترده ای در جمع آوری آلودگی ها دارد.

 

جاروبرقی-صنعتی-مکنده-صنعتی

 

مخزن و ظرفیت مخازن در دستگاه های مکنده صنعتی

مخزن دستگاه یا محصولات جاروبرقی صنعتی به منظور جمع آوری حجم بالای آلاینده ها طراحی و تولید شده است . از این رو ظرفیت مخزن در این مکنده ها بالا بوده و به منظور سهولت در جا به جایی و تخلیه به صورت چرخ دار و همراه با دسته تولید می شوند . استفاده از مواد مقاوم و خاص در ساختار مخزن دستگاه، نقش قابل توجهی در حفظ کیفیت و طول عمر دستگاه دارد .
مخزن برخی از مدل های دستگاه جاروبرقی به گونه ایی طراحی شده است که امکان استفاده از کیسه های یکبار مصرف را نیز برای کاربر یا اپراتور مهیا نموده است.

 

صرفه جویی در هزینه ها با دستگاه مکنده یا جاروبرقی صنعتی در زمینه نظافت

از آنجایی که محیط هایی مانند کارخانه و کارگاه های صنعتی عموماً محیط هایی با مساحت بالا می باشند . نظافت اینگونه مکان ها به روش های قدیمی و استفاده از نیرو های انسانی بیش از اندازه علاوه بر زمان بر بودن ، هزینه های مضاعفی نیز برای مجموعه به بار می آورد ، که صرف این هزینه ها در بخش های دیگر می تواند به پیشرفت مجموعه کمک به سزایی بکند.
بدین منظور خرید جاروبرقی صنعتی یکی از بهترین و ساده ترین راه های پایین آوردن هزینه ها و بهینه سازی بخش نظافت می باشد .


نوع ذرات و آلودگی ها ، مهم ترین فاکتور
ذرات و مواد در چهار دسته کلی قرار می گیرند :

  1. – گرد و غبار و مواد پودری : گرد و غبار استاندارد – گرد و غبار انفجاری یا سمی شامل گرد و غبار محصولات غذایی ، پودر های شیمیایی یا دارویی ، براده های فلزی یا آلومینیومی
  2. – جامدات : قطعات فلزی ، گرانول ، سنگ ریزه، خرده شیشه سرامیک
  3. – مایعات : آب ، روغن ، امولسیون، گریس
  4. – دود یا فیوم: فیوم جوشکاری ، ذرات پراکنده

بر اساس نوع موادی که قرار است مکش شوند ، جاروبرقی صنعتی باید به فیلتر مناسب و دیگر خصوصیات ویژه تجهیز شود . فیلتر هپا ، ساختار استیل و تجهیزات اختصاصی از جمله این تجهیزات هستند .

+ نوشته شده در  چهارشنبه 8 آذر 1396ساعت 17:31  توسط شهابی